2023. december 3., vasárnap

EGY GYILKOS NAPLÓJA 1. - Egy halandó vére (21.)

 20. FEJEZET



 A miniszter épp az egyik szervezővel beszélgetett, amikor kilőttem mellőle az egyik testőrt. A sérülés nem volt halálos, a férfi vállára céloztam. A lövés erejétől hátratántorodott és a sebhez kapott. Előfordulhat, hogy azt a karját többet nem tudja rendesen használni, de életben marad. Ez így is lényegesen több, mint amilyen sorsot eredetileg szántam neki. Jack kérésének tettem eleget ezzel a gesztussal. Ne ölj feleslegesen! ‒ felkiáltással bocsátott utamra néhány órával korábban. Látszik, hogy mennyire nem ismer még. Hosszú évek óta nem öltem már pusztán szórakozásból.

A többi öltönyös azonnal a miniszter köré sereglett. A szervezőt félrelökték, az ő élete nem számított. Tipikus! A tömeg észre sem vette, mi történik, agyhalott zombik módjára bámészkodtak tovább. Miközben tárcsáztam a politikus privát számát, újabb lövedéket engedtem útjára, a testőrök mellett csapódott a földbe, megtorpanásra kényszerítve őket. Nem adtam esélyt, hogy fedezékbe vigyék védencüket. Úgy toporogtak, mint a rémült kacsák vadászidényben. Ha nem kellett volna koncentrálnom, biztos elnevetem magam. A hívott fél nem vette fel. A szervező mobilját próbáltam. Ha ez sem működik, gondban leszek. A férfi a második csörgés után óvatosan belehallózott a telefonba.

‒ A miniszterrel akarok beszélni.

‒ Ki maga? – dadogta idegesen.

‒ Adja azonnal, vagy maga lesz a következő!

Ez hatott, máris intézkedett.

‒ Ki az? ‒ szuszogott a telefonba egy feszült hang.

‒ Á, miniszter úr! ‒ szólaltam meg mézesmázos hangon. ‒ Csakhogy felvette. A saját mobilját dísznek tartja a mellényzsebében? Ejnye, maga rosszfiú! Az a bérgyilkos vagyok, akit megbízott Jack Brighton likvidálásával.

‒ Mit akar? ‒ kérdezte feszültségtől vibráló hangon.

‒ Üzentem, hogy a célszemély védettséget élvez, nem érhetnek hozzá.

‒ És?

‒ Mégis vádat akarnak emelni ellene.

‒ Bűnt követett el.

‒ Badarság! A célszemély önnél nagyobb hatalmú entitás védelme alatt áll, jobb lesz, ha leszállnak róla. Vonják vissza a vádakat!

‒ Nem tehetem.

‒ Dehogynem. Hiszen maga rendelte el a kivégzését is.

A vonal túlfelén makacsul hallgatott az ember. Türelmesen vártam. Minden szó jelentőséggel bírt, jobbnak láttam, ha most hallgatok.

‒ Veszélyes tudással rendelkezik ‒ felelte végül a miniszter.

‒ Kire? Magára, vagy a háttérben önt irányító boszorkányra nézve?

‒ Miről beszél?

A feltett kérdése két eshetőségre is utalhatott: nem tudja, hogy Lizbeth boszorkány, vagy szimplán játssza nekem a hülyét.

‒ Nem számít ‒ válaszoltam végül. ‒ Hagyják békén. A feleségét már így is megölték.

‒ Az baleset volt ‒ sziszegte a vonalba, hangja visszafojtott dühről árulkodott. Még a végén agyvérzést kap. Nagyban megkönnyítené a dolgom…

‒ Na, persze! ‒ horkantottam megvetően. ‒ Ha nem figyelik meg, nem történhetett volna meg ez az állítólagos baleset.

Süket csend, csak a halk szuszogás árulkodott, hogy van valaki a vonal másik végén.

‒ Ehhez magának semmi köze! ‒ közölte végül a politikus kimérten.

‒ Most már van ‒ feleltem, és hogy nyomatékot adjak szavaimnak, újabb lövést adtam le, majdnem seggbe lőttem az egyik hátvédet.

‒ A következő pontos lesz ‒ szólaltam meg hidegen.

‒ Szarok rá! ‒ csattant fel a miniszter. Hát jó, baszd meg! Ismét elsütöttem a puskát.

A golyó célba talált. Az egyik testőr holtan esett össze, a lövedék pont a két szeme között fúródott a koponyájába. Hallottam, ahogy a miniszter idegesen káromkodik egyet.

‒ Ki legyen a következő? ‒ kérdeztem nyugodtan, és közben egy másik férfit vettem célba, ujjam a ravaszon pihent.

‒ Várjon! ‒ szólt bele a telefonba a politikus feszülten. ‒ Várjon egy kicsit! ‒ Levettem az ujjam a ravaszról és elmosolyodtam. ‒ Mégis, mit akar? ‒ köpte néhány pillanattal később dühtől eltorzult hangon.

‒ Nagyszerű! Most, hogy végre felfogta, hogy komolyan kell vennie és figyel rám, elmondom, mik a feltételeim: Jack Brightonról leveszi a vérdíjat és a családjáról is a célkeresztet. Hagyja, hogy leélje az életét, és a nyugdíját is megkapja úgy, ahogy kell és jár neki. Eleget ölt a maguk kedvéért, itt az ideje, hogy letegye a fegyvert és megpihenjen. Ne gátolják a civil munkájában. Engem pedig elfelejtenek.

‒ Tudjuk, mi maga! ‒ fröcsögte a miniszter, de a hangja legyőzötten csengett.

Közben a szemem sarkából észrevettem, hogy Jack jelez nekem, el kellene pucolnom innen.

‒ Remek! Akkor azt is tudja, hogy halhatatlan és vérszomjas vagyok ‒ feleltem szárazon. Még nem engedtem le a fegyvert. ‒ Ne akarja, hogy az eltitkolt gyermeke, vagy esetleg a legújabb szeretője legyen a következő vacsorám.

‒ Maga…

‒ Igen, én? – fojtottam belé a szót derűsen.

‒ Egy utolsó kis ribanc! – fröcsögte dühösen. Tényleg stroke-ot fog kapni.

‒ Cöh… ‒ ciccegtem a fejemet csóválva. ‒ Csak ennyire futja? ‒ sajnálkoztam. ‒ Ejnye, Miniszter úr, ennél jobban is megy ez.

‒ Egy jó embert ölt most meg.

‒ Tekintse munkahelyi balesetnek.

‒ Két gyermek apja volt.

‒ Egy percig se kételkedjen abban, hogy nem lőttem volna ki az összes testőrt maga körül, ha szükséges. Kárpótolja az áldozat családját abból a pénzből, amit nekem fizetett volna a munkáért, amivel megbízott. Többet kapnak, mintha az apjuk az egész életét munkával töltötte volna.

Miközben beszéltem, láttam, hogy Jack ismét jelez nekem a másik tetőről. Elfogyott az időm.

‒ Köszönöm a szívélyes csevejt, de most mennem kell. Amit mondtam, nyugodtan vegye komolyan. Különben nagyon éhes leszek! ‒ tettem hozzá hangsúlyosan, majd bontottam a vonalat.

Szétszereltem, és elpakoltam a fegyveremet, összeszedtem a töltényhüvelyeket, majd szétlocsoltam némi benzint és meggyújtottam. Igyekeztem nyom nélkül hagyni a tetthelyet. A poroltót az ajtó mellé készítettem, és megindultam a lépcsőn lefelé. Az ötödik emeletig jutottam, amikor meghallottam, hogy többen felfelé igyekeznek, így gyorsan kinyitottam az egyik szellőzőnyílást a folyosón és felhúztam magam. Visszaigazítottam a fedlapot a helyére és kényelembe helyeztem magam. Írtam Jacknek egy üzenetet, hogy tűnjön el, otthon találkozunk. Ezután kikapcsoltam a telefont, és figyeltem, ahogy az öltönyösök özönleni kezdenek felfelé. A biztonság kedvéért az egyik pisztolyom előttem pihent.

Egy-egy őrszemet hagytak minden folyosón, a többiek a tetőre igyekeztek. Nagy buli lesz odafent. Hallottam, ahogy az első ordítva szembesült a tetőn tomboló tűzzel. Csak úgy pattogtak a parancsszavak.

Füst bűze kúszott az orromba. A folyosó rendíthetetlen őre eleinte csak fintorgott, aztán köhécselni kezdett. Lehet, hogy kicsit túltoltam a benzint? Gondolatban megvontam a vállam. Ennyi őrrel bármikor simán elbánok. De megígértem Jacknek, hogy nem ölök, ha nem muszáj. Tartottam magam ehhez.

Miután eloltották a tüzet, az öltönyösök a folyosón tanakodtak, hogyan tovább. Sejtették, hogy még az épületben lehetek. Szépen módszeresen elkezdték végigcsengetni a lakásokat. Persze eredménytelenül. Arra számítottam, hogy hőkamerával is végigmennek az épületen. Napok óta nem ettem, hogy biztosan hideg maradjon a testem. Elővigyázatosságom hiábavaló volt, nem kerestek tovább. Azt hittem, elhagyják a terepet, de még vártam. Kisvártatva puha léptekre figyeltem fel. Nem emberi volt. Ezt a lényt megölhetem, ha muszáj, Jack kérése csak az emberekre terjedt ki. A fegyver már a kezemben volt, amikor megláttam a férfit. Felém tartott. Tudta, hogy ott vagyok felette, de egyáltalán nem tűnt idegesnek. Laza mozdulattal megkocogtatta a szellőző fedlapját és így szólt:

‒ Gyere elő, nem bántalak.

Nagyon kellemes hangja volt, a szörnyeteg a bensőmben életre kelt. Nem foglalkoztam vele, csak elraktároztam az információt. Leemeltem a rácsot és kecsesen a földre ereszkedtem. A fegyvert a kezemben tartottam, de a föld felé irányítottam, nem céloztam vele sehová.

‒ Jól fizethetnek, ha ilyen sokan álltok a kormány szolgálatában ‒ jegyeztem meg fanyarul.

‒ Nem a fizetségért csinálom ‒ Kérdő tekintetemet látva, vigyorogva így folytatta: ‒ Nagyratörő terveim vannak.

‒ Te akarsz a következő miniszterelnök lenni? ‒ kérdeztem gunyorosan.

Az arckifejezésétől azonban arcomra fagyott a gonosz vigyor. Hát ez zseniális. Rohadt élet!

‒ Miért vagy úgy ledöbbenve? ‒ kérdezte sötéten mosolyogva.

‒ Nem elég a halhatatlanság?

‒ Miért legyen elég, ha annyival több is lehetek, mint most?

‒ Te beteg vagy! ‒ fortyantam fel, és kibiztosítottam a pisztolyom.

‒ Az érdekeim úgy kívánják, hogy megöljelek, de Darius igen határozott utasításokat adott téged illetően.

‒ Honnan tudod, ki vagyok?

‒ Csupán egyetlen vámpírról tudok, aki bérgyilkosként tevékenykedik.

Nem feleltem.

‒ Egyébként Danger vagyok ‒ mutatkozott be és enyhén meghajolt.

Elegáns volt, sütött róla, hogy hírből sem ismeri a nyomort és éhezést. Többszázéves lehetett. Enyhe akcentussal beszélt, valószínűleg olasz felmenőkkel büszkélkedhetett. Az agyam egy eldugott szegletében pirosan felvillant egy lámpa, de nem tudtam mire vélni, csak az előttem álló vámpírra koncentráltam. Sötétkék szemei nem sok jót ígértek, barna haja a manapság divatos formára vágva, laza eleganciával belőve. Nem volt kifejezetten jóképű, de ronda sem. Valószínűleg az ő vonzereje is a kisugárzásában rejlik. Akárcsak Dariusnak. A gondolatra fájdalmas csomóba ugrott a gyomrom, a szörnyem pedig dorombolni kezdett. Elnyomtam magamban és rövidesen sértődötten visszahúzódott a mélybe.

‒ Most mi lesz? ‒ érdeklődtem félrebillentett fejjel.

‒ Nem ölhetlek meg, de arra nem tért ki a parancs, hogy nem szórakozhatok egy kicsit veled ‒ nézett rám ragadozó mosollyal az ajkán.

‒ Nekem jó. Régen volt már részem tisztességes bunyóban ‒ feleltem és szélesen elvigyorodtam.

‒ Megtennéd, hogy leveszed a maszkod? – váltott a vámpír komolyabb hangnemre. – Csak hogy lássam, kivel van dolgom.

‒ Nem – válaszoltam kimérten. ‒ Eddig sikeresen megőriztem a kilétem titkát. Nem óhajtok változtatni ezen.

‒ Itt nincsenek kamerák – nézett körbe homlokráncolva.

‒ Mindenhol vannak.

‒ Pedig a szemed és a szád nagyon kíváncsivá tett – mosolyodott el számítóan.

‒ Elégedj meg ennyivel.

A témát ezzel lezártnak tekintettem, ő pedig nem erőltette tovább. Míg levette a zakóját, én eltettem a pisztolyomat és megigazítottam a hátamon a mesterlövészpuskát rejtő táskát. Nem akartam elhagyni, egészen hozzám nőtt az évek során. Danger érdeklődve figyelte a ténykedésemet. Nem foglalkoztam vele. A szörnyem annál inkább mocorogni kezdett odabent. Nem tudtam mire vélni. Eddig csak Darius közelében éreztem a jelenlétét. Olyan érzést keltett bennem, mintha még nem döntötte volna el, hogy szimpatizál-e Dangerrel, vagy ellenségként tekint rá. Próbáltam kizárni a tudatomból, és az elkövetkezendő harcra fókuszáltam. Nem tudtam, kivel állok szemben. A ruházata alapján egy öltönyös ficsúrnak tűnt, de ha ennek alapján hoznék ítéletet, akkor Darius sem lenne más. Egyedül Archerben láttam meg első pillantásra a harcost. Hiába próbálta lazaság mögé rejteni, rajta egyértelműen látszott, hogy neki ez az élete. Pont úgy, ahogy én sem tudom elrejteni, hogy vérbeli harcos vagyok, még ha miniszoknyába is bújtatom a lábaimat, és tűsarkakon tipegek.

Miután eligazgattam magamon mindent, laza testtartást vettem fel, de belül dalolt a testem, alig várta, hogy szabadjára engedjem a bennem tomboló, többnyire megzabolázott erőt.

‒ Hallottam, hogy a harc minden formájáért rajongsz, de nem hittem el a pletykákat. És íme a bizonyíték: mosolyogsz. Észre sem vetted? ‒ nevette el magát a férfi jókedvűen, mire a szörnyetegem lustán nyújtózott egyet. Mi a szar ez bennem?!

‒ Én az a típusú nő vagyok, akinek nem a tükör a legjobb barátja. Fogalmam sincs, milyen arcot vágok harc közben ‒ feleltem flegmán.

‒ Olyat, amiből egyértelműen le lehet vágni, hogy élvezed, amit csinálsz. Ez még veszélyesebbé tesz ‒ felelte, és a tekintetébe forróság költözött.

Vágyakozva nézett rám, alsó ajkát beharapva méregetett. A szörnyemnek nem tetszett Danger pillantása, idegesen mászkált fel-alá. Sötéten elmosolyodtam és kihívóan néztem a vámpírra.

‒ Hölgyeké az elsőbbség ‒ vigyorgott rám, és kivillantak a szemfogai. Közeledett az alkonyat. Percek kérdése és erőm teljében leszek. Akárcsak ő.

Olyan gyorsan mozdultam, hogy nem volt ideje tisztességesen kivédeni a támadásom. A kezével tompította a rúgásom, de így is hátrébb kellett lépnie néhányat. Nem vártam meg, hogy összeszedje magát, már a következő rúgásra készültem, amikor hirtelen védekezésből támadásba váltott. A felé lendülő lábamat megragadta a lábfejemnél, és teljes erőből meglökött. Támaszként használtam a kezét, és hátraszaltóztam. Guggolásban értem földet, majd az egyik lábamat kinyújtva teljes erőből a bokája felé rúgtam. Elegánsan arrébb táncolt, de közben ő is felém kaszált a lábával. Épphogy el tudtam rántani a fejem. Gyorsan felálltam és a folyosó falát használtam támasztéknak, amikor a magasba lendültem és elölről a nyakába ugrottam. Számított rám, nem tudtam a lendület erejével hanyatt dönteni, így a két combom közé szorítottam a fejét, próbáltam ívbe feszíteni a gerincét. Ez hatott, mert hamarosan a folyosó falának csapott, a táska fájdalmasan mart a gerincembe, így meggyengült a szorításom a nyakán. Megmarkolta a két térdemet és satuba fogta őket. Fogcsikorgatva tűrtem a fájdalmat, miközben a szemébe nyomtam mindkét hüvelykujjamat. Azonnal hátrébb lépett és elengedett. Hátrahajoltam és kézállásba érkeztem a földre, közben a sarkammal állcsúcson vágtam. Nekitántorodott a folyosó falának, én pedig kihasználtam a lehetőséget és megindultam a lépcsők felé. Nem vesződtem a futással, átlendültem a korláton és a fordulóban értem földet. Hallottam, ahogy utánam vetette magát, így fel sem néztem, nekiiramodtam. A harmadik emeleten ért utol, a vállamnál fogva rántott vissza. Majdnem átestem a korláton, ahogy próbáltam kiszabadulni. Megfogtam a vállamat markoló kezét és megnyomtam azt a lágy részt a hüvelyk- és a mutatóujja között. Fájdalmasan felszisszent és lazított a fogásán, mire feljebb csúsztattam a kezem és a csuklójánál fogva áthajítottam a vállamon. Minden erőmre szükségem volt, hogy talpon maradjak és ne zuhanjak rá. Át akartam lépni felette, de megragadta a bokámat és lerántott magához. Az alkarommal tompítottam az esést, majdnem lefejeltem a padlót. Felégördültem és a sarkamat teljes erőből a szegycsontjába vájtam. Hallottam, ahogy a levegő sziszegve áramlik ki a tüdejéből, majd megreked. Gyorsan felpattantam és folytattam az utat lefelé a lépcsőn. Nem jutottam messzire, mert átvetődött a korláton és előttem ért földet. Ijedtemben rávicsorogtam, mire sötéten elmosolyodott. Kurva élet, ez melósabb, mint gondoltam! Megkapaszkodtam a korlátban, és mintha át akarnék vetődni, félfordulatból a mellkasa felé rúgtam. A karjával védte ki, de a lökés erejétől hátratántorodott, és meg kellett kapaszkodnia a korlátban. Kihasználtam az időt és átlendültem a kapaszkodó felett. Hallottam, ahogy a lépcsőn többen is felfelé igyekeznek. Csapdába estem. Rohadt élet! Ez a pillanatnyi megtorpanás elég volt, hogy Danger utolérjen. Ő is hallotta a felfelé igyekvő embereket. Szemernyi kétségem sem volt afelől, hogy egy teljes arzenált cipelnek magukkal.

‒ Ez nem hangzik jól. Nem fogják nézni melyikünk az ellenség, tőlem is meg akarnak majd szabadulni – morogta Danger ingerülten.

‒ Mit izgulsz, halhatatlan vagy – néztem rá harciasan.

‒ Igen, de nem szerepel a terveimben, hogy kinyírom azokat, akik hozzásegíthetnek a céljaimhoz – felelte fogcsikorgatva.

‒ Akkor mit akarsz?

‒ Hajíts ki az ablakon.

‒ Nem értem, milyen okból akarsz szárnyalni, de legyen, te akartad! – morogtam kelletlenül, és megragadtam a vállánál fogva, majd az ablak felé taszítottam. Nem esett át rajta, hanem szembefordult velem és támadóállást vett fel. Anyád picsája! Morogva felé vetettem magam, és ahogy közelebb értem hozzá, lebuktam és térden csúszva érkeztem elé. Minden erőmet az ütésbe sűrítettem és rávágtam mindkét combjára, mire fájdalomkiáltás szakadt fel belőle és megroggyant a térde. Én felpattantam és meglöktem a mellkasát, mire hátraesett és nekiütközött az ablaknak. Az üveg fájdalmasan felszisszent a nyomás hatására, de nem robbant szét. Rohadt biztonsági üveg! Még egyet löktem rajta, és az ablak megadta magát. Mielőtt Danger kizuhant volna, megragadta a táskám vállpántját és magával rántott. Nem volt időm ellenállni, mert hamar a földnek csapódtunk. Annyit tehettem csupán, hogy próbáltam messzebb kerülni Dangertől, hogy ne úgy zuhanjon háttal a földre, hogy még az én testsúlyom is nekivágódik. Abból tuti gerinctörés lett volna. Nem igazán érdekelt a testi épsége, de nem akartam még több ellenséget magamnak. A térdem fájdalmasan roppant egyet, ahogy guggolásban a földre érkeztem. Fel akartam pattanni, hogy elrohanjak, de a vámpír utánam nyúlt, elkapta a copfom végét és hátrarántott. Amennyire a hajam engedte, kifordultam, közben a kezembe csúsztattam az egyik tűt és a torkának nyomtam. Kezdett elegem lenni a kisded játékaiból. Meglepetten nézett a szemembe.

‒ Eressz el! ‒ sziszegtem fojtott hangon. ‒ Vagy megöllek.

Figyelmeztetés villant a szemében, de engedett a szorításon.

‒ Használd a fegyvert, különben nem engedhetlek el harc nélkül ‒ morogta alig hallhatóan. Mintha eddig olyan készséges lett volna ezt illetően…

Nem kellett kétszer mondania. A vállába mártottam a tűt. Ízület szakadt, csont karcolódott. Ahogy kifelé húztam, kicsit meg is forgattam, mire rám mordult és végre elengedte a hajam.

Megeresztettem felé egy vigyort, majd felpattantam és előhúztam a pisztolyomat. Négy géppisztolyt szorongató emberrel néztem farkasszemet. Remegett a kezük, és éreztem a félelmük csípős szagát.

‒ Ki lesz az első? ‒ kérdeztem, és szélesen rájuk vicsorogtam, meghosszabbítva a szemfogaimat.

Időközben bealkonyodott, de az utcai lámpákat még nem kapcsolták fel, így teljes szürkületben álltunk az utca közepén. Csak az autók fényszórójából és a környező házakból áradt ránk némi fény. Az egyik kommandós ujja a ravaszra fonódott.

‒ Ha elkezdtek lőni, én sem fogom vissza magam. És nem állok meg négyőtöknél ‒ folytattam sötéten és a bámészkodók felé intettem.

Danger közben kecsesen felállt és az üvegszilánkokat kezdte ráérősen kipiszkálgatni a karjából. A vékony ing cafatokra szakadt rajta. Nem foglalkozott velem tovább és ez a fegyvereseknek is feltűnt, tanácstalanul tekintgettek egymásra.

‒ Jobban járnak, ha elengedik ‒ szólalt meg végül a vámpír, de továbbra is magával volt elfoglalva. Fintorogva szedegette ki az ablakkeret szálkáit a vállából, és közben a sebet is megszemlélte, amit én ejtettem rajta.

‒ Ez nem fog egy éjszaka alatt rendbe jönni ‒ nézett rám morcosan, mire megvontam a vállam.

A kommandósok egyre tanácstalanabbul néztek ránk, teljesen összezavarodtak. Én eltettem a pisztolyomat, megigazítottam a ruhámat és a tűt pörgettem a tenyeremen. Vártam.

‒ Menj! ‒ szólalt meg Danger néhány pillanattal később.

Nem vitatkoztam, futásnak eredtem. Senki nem jött utánam, lövések sem dördültek. Fentről kiáltások harsantak, valószínűleg a házban lévő kommandósok észrevették, hogy már az utcán vagyunk, és feleslegesen mászták meg a lépcsőt.

Húsz percnyi futás után lassítottam és bekapcsoltam a telefonom. Egy üzenet várt csupán. Jacktől jött, de csak annyi állt benne, hogy a helyén van és vár rám.


----------------------------------


szöveg: Kate Moon® (alias HKZs)

illusztrátor: D. Tóth Bendegúz®

A jelenlegi újraszerkesztett verzióhoz felhasználtam Ronnie W. A. néhány 2022-ben eszközölt szerkesztési javaslatát.

Segédszerkesztő (jelenlegi verzió): Criala

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése