2023. december 7., csütörtök

EGY GYILKOS NAPLÓJA 1. - Egy halandó vére (23.)

 22. FEJEZET



Napok teltek el békében, az életem kezdett visszatérni a megszokott kerékvágásba. Lily és Ronnie hazaköltözött hozzám, Marcus, a festő papírjai elkészültek, elhagyhatta az országot. A várakozásaimmal ellentétben Lily nem akarta elkísérni. Úgy tűnt, a sok lányvita ellenére, nagyon jól kijönnek Ronnie-val, megkedvelték egymást. Sokat megtudtam a lány múltjáról, már intézkedni is kezdtem a jövőjével kapcsolatban.

Egyik hétvégén, szombat este lévén Lily és Ronnie bulizni mentek, én pedig nyugodt szívvel engedtem el őket. Dariusék kastélya üresen tátongott, és Jackkel kapcsolatban sem kaptam aggódásra okot adó híreket. Ennek fényében igencsak meglepett, amikor este egy idegen, barna boríték várt az ágyamra dobva. Amikor közelebb léptem, hogy szemügyre vegyem, egy cetlit vettem észre, ami hanyagul rá volt biggyesztve. Lily kézírása. 

Ezt a borítékot tegnap délután találtam a postaládában, csak elfelejtettem odaadni neked. Nem tudom, mikor dobták be, napok óta nem néztem a ládát. Bocsika! Gondolom a tied, úgyhogy nem bontottam ki. Pusszancs

Feltéptem a borítékot, nem finomkodtam. Egy újabb számjegyet láttam ráírva, ezúttal a négyest. Ugyanaz a kézírás, megint csak néhány sor.

 Archer jól van. Szeretett volna elköszönni Tőled, de nem engedtem neki. Nem akartam, hogy Simone kövesse, és a nyomodra vezesse őt. A másik indokom merőben személyes.

 Ennyi. Megint! Szemétláda! Hazug disznó! Égne el a pokolban!

Még órákkal később is ezen fortyogtam, amikor a két lány viháncolva hazaért. A konyhában gubbasztottam a pulton és a levelet forgattam a kezemben. Elégessem? Vagy inkább mégsem? Épp arra billent a mérleg, hogy meggyújtom, amikor Ronnie robbant be a konyhába, és feltépte a hűtőajtót, majd félig eltűnt benne. Egy csirkecombbal a szájában bújt ki belőle, majd rám vigyorgott.

‒ Részeg vagy ‒ közöltem vele morózusan, amire csak egy vállrándítással felelt, majd leült az asztalhoz, lábait pedig feltette egy másik székre. Igazi kamasz.

Kisvártatva Lily is befutott, ő is a hűtőt célozta meg, de csak egy üveg vizet vett ki belőle. Mikor meglátta a levelet a kezemben, kérdőn felvonta a szemöldökét, de csak egy rosszkedvű pillantást kapott.

‒ Mit írt? ‒ kérdezte Ronnie hangosan csámcsogva.

‒ Tele szájjal ne dumálj! ‒ mordultam rá.

‒ Ne legyél morci ‒ vigyorodott el -, inkább mesélj, mi van a levélben! ‒ vált izgatottá a hangja és kíváncsiságtól csillogott a szeme.

‒ Miért mondanám el?

‒ Darius küldte, nem igaz?

‒ Honnan tudod? ‒ néztem rá gyanakvóan.

‒ Láttam már a kézírását, felismertem ‒ vont vállat és nagyot harapott a csirkecombba.

A borítékot forgattam a kezemben, amin csupán egy szám volt.

‒ De ez csak egy számjegy.

‒ De a kézírás ugyanaz. Egy időben érdekelt a grafológia – tette hozzá csámcsogva.

Csupán egy pillanatig gondolkodtam, végül elmeséltem nekik a levél tartalmát, valamint a másik két levélről is említést tettem.

‒ A többin is volt egy szám, nem? ‒ kérdezte Lily mikor a történet végére értem és a boríték felé biccentett, ami már az asztalon hevert.

‒ Igen.

‒ Az elsőn milyen szám volt?

‒ Kettes – feleltem összehúzott szemekkel, mert nem értettem mire akar kilyukadni.

‒ És amiben a felsőd volt?

‒ Egy hatos.

‒ Három boríték, három különböző lakásban ‒ elmélkedett Lily hangosan. ‒ És mindegyiken van egy szám ‒ elgondolkodva csücsörített és szinte hallottam, ahogy kattognak a fejében a fogaskerekek.

‒ Mindegyik lakásodban voltál már, mióta az elsőt megkaptad? ‒ kérdezte Ronnie immár a szájából félig kilógó csirke nélkül.

‒ Nem ‒ feleltem óvatosan, mert éreztem, hogy mindjárt kiderül valami.

‒ Szerintem mindegyik lakásban vár egy levél ‒ folytatta a kiscsaj és felragyogott a szeme. ‒ Ez tisztára romantikus!

‒ Hogy mi? ‒ értetlenkedtem zavartan.

‒ Van benne logika ‒ kontrázott Lily is. ‒ És ha meg lesz mindegyik boríték, együtt kiadják majd a teljes levelet.

‒ Juj, de izgi! ‒ visított fel Ronnie izgatottan. ‒ Menjünk kincsvadászatra!

Ezzel fel is pattant a székből és elindult a garázs felé. Lilyvel nem mozdultunk. Én a gondolataimba merülve bámultam magam elé.

Néhány pillanat múlva Ronnie feje jelent meg az ajtóban:

‒ Induljunk már, vénasszonyok! ‒ pimaszkodott, mire Lily egy fintor kíséretében kelletlenül felállt.

‒ Kate? ‒ nézett rám várakozóan.

Néhány pillanatig még elgondolkodva forgattam a levelet a kezemben. Ronnie türelmetlenül felsóhajtott és a szemét forgatta.

‒ Menjünk ‒ egyeztem bele végül.

Tudtam, hogy Ronnie úgysem hagyna addig békén, amíg végül úgy felidegesít, hogy gondolatban többször agyoncsapom. Megkerestem a korábban kapott másik levelet, a Pete-nél találtban nem volt üzenet, azzal nem bajlódtam.

Első utunk a kis garzonba vezetett a Késdobáló felett. Ide hoztam először Jacket. A széfben találtuk meg az ötödik levelet. Legalábbis a borítékon szereplő szám szerint. Fogalmam sincs, hogyan tudta feltörni a zárat és aztán úgy visszacsukni, hogy nem hagyott maga után nyomokat. Úgy tűnik, a kétezer év rengeteg trükkös tudással jár. Azonnal olvasni kezdtem. Mikor Ronnie meglátta, kikapta a kezemből és rám ripakodott.

‒ Te meg mit művelsz?

‒ Olvasok – feleltem magától értetődően.

‒ De ne most olvassál! Majd, ha megtaláltuk az összeset, akkor lehet! ‒ Valamit láthatott az arcomon, mert lesütötte a szemét. ‒ Legalábbis, szerintem, így kellene csinálni – motyogta az orra alá, mire megenyhültem.

‒ Rendben, legyen így! – feleltem és megcirógattam az arcát.

A következő állomás a régi otthonom volt. Itt éltem, amikor még ember voltam, és itt küzdöttem meg a vámpírrá válásom első éveivel is. Ritkán jártam ide, mert mindig fájó emlékek rohantak meg, ha beléptem a házba. Cipő és Csizmás ‒ a két négylábúm ‒ emléke a mai napig kísértett. Itt voltak kölykök, és itt haltak meg, ebben a kertben temettem el őket. Most is először az ő sírhelyüket látogattam meg, és csak utána mentem be a házba. A lányok már lázasan keresték a levelet, de a többi helytől eltérően itt nem találtunk borítékot. Pedig tudtam, hogy lennie kell, mert ez a ház az én nevemen van, míg a többit egy ingatlankezelő cég tulajdonaként jegyeztettem be. Úgy döntöttem, felforgatom a házat, amiben a lányok lelkesen segítettek. Végül a hálószobámban, az ágyneműtartóban találtam meg az üzenetet. Az egyes szám szerepelt rajta. Barátnőim legnagyobb bánatára csak azután indulhattunk tovább, hogy mindent visszarámoltunk a helyére.

A garázs következett, ahol Jess halála után meghúztuk magunkat Jackkel. Természetesen itt is találtunk levelet, Lily az egyik autóm kesztyűtartójában bukkant rá. Ez volt a levél harmadik része. Már csak egy hely maradt hátra, a közeli erdőben lévő faház. Pirkadatra értünk oda, de akárhogy kerestük, nem találtunk több levelet.

A lányok annyit visongtak a kocsiban hazafelé, hogy félreálltam a földúton, kibontottam az összes borítékot és összeraktuk a levelet. Csodáltam, hogy az utolsón sincs aláírás, de hát Dariusról van szó, az ő esetében nincs olyan, hogy normális. Mielőtt felolvashattam volna, Ronnie nagyot tüsszentett, és természetesen nem volt nála zsebkendő. Ahogy Lily a kesztyűtartóba nyúlt, egy újabb levél csúszott a kezébe.

‒ Mi a szar… ‒ motyogta meglepetten. ‒ Mi lett volna, ha hónapokig nem nyúlsz be ide? ‒ morgolódott, miközben átnyújtotta nekem.

‒ Olyan nincs, általában ide dugom a fegyvereket, ha civilben vagyok ‒ jegyeztem meg fanyarul.

‒ Oké, de ha nem jövünk rá, hogy több levél is van? ‒ kontrázott Ronnie is, miután kifújta az orrát.

‒ Darius semmit sem bíz a véletlenre, megtalálta volna a módját, hogy felhívja magára a figyelmemet – feleltem szárazon. ‒ Lássuk…

A teljes levél így szólt:

 Drága Kate!

 Ne haragudj, hogy így, ilyen formában küldöm el neked levelemet és egyúttal búcsúmat. Attól tartottam, hogy talán Calliope szaglászik utánam, és ha meg is találná az egyik borítékot, sohasem jutna eszébe, hogy több is lehet. Emellett szerettem volna rávilágítani arra, hogy ha én megtaláltalak, akkor ő is meg fog, és nem vagy biztonságban.

Arra a döntésre jutottunk, hogy jobb lesz, ha egy időre elhagyjuk a várost. Nem tudom, mikor térünk vissza. Simone a véredet szomjazza, de Calliope nyugalomra intette. Egyelőre nem fenyeget veszély.

Mégis arra kérlek, keress új otthont magatoknak, mert nem vagytok biztonságban. Tudom, hogy Calliope addig nem nyugszik, amíg meg nem öl. Túl jól ismerem. Simone-ról nem is beszélve. Tapasztalatból tudom, hogy nagyon kitartóak, nem okoz nekik problémát akár évtizedeket is várni, hogy bosszújukat beteljesítsék. És mindig találnak újabb lelkes partnereket ehhez.

Archer jól van. Szeretett volna elköszönni Tőled, de nem engedtem neki. Nem akartam, hogy Simone kövesse, és a nyomodra vezesse őt. A másik indokom merőben személyes.

Fájó lett volna a tudat, hogy ő megteheti azt, amit én nem. Láthat, beszélhet veled, elbúcsúzhat. Féltékenységgel töltött volna el, hogy vele kedves vagy és megértő, és ez befolyásolta volna a kapcsolatomat vele. Most nem engedhetem meg magamnak, hogy a legmegbízhatóbb emberemmel feszült legyen a viszonyom. Szükségem van rá, jobban, mint eddig valaha. Végtelenül sajnálom, hogy csak a távollétemmel lehetsz biztonságban. Nagyon szerettelek volna jobban megismerni, évek óta nem szórakoztam ilyen jól, mint veled. Mellesleg hiányzik a motorom…

Nagyon sajnálom, hogy nem lehettem veled őszinte, és remélem, idővel meg tudsz bocsátani nekem. Archer elmesélte, hogy miről beszélt veled utoljára. Nem haragszom rá, nekem kellett volna mindezt elmondanom Neked. Calliope és Simone minden holmid tönkretették, csupán ezt a felsőt tudtam megmenteni. Szerettem volna megtartani, mert szép emlékeket őrzök róla, de Calliope miatt nem tehetem. Visszaküldtem, hátha egyszer még viszontláthatom rajtad.

 A viszontlátás reményében, és minden jót kívánva:

Darius, alias Porphyr, a Kárpát-medence vámpírtársadalmának teljhatalmú uralkodója

 A lányok csendben ültek az autóban és mindkettőjük arca részvéttől sugárzott.

‒ Nem halt meg senki, nem kell ilyen búbánatos fejet vágni – fortyantam fel a szememet forgatva, hogy leplezzem, mennyire mélyen érintett a levél tartalma.

‒ Kate, tudjuk, hogy Darius sokat jelent neked – felelte Lily alig hallhatóan.

‒ És Archer is – tette hozzá Ronnie, majd ásított egy nagyot.

‒ Elmentek. A történetnek itt van vége – zártam le a beszélgetést hűvösen.

‒ Vissza fognak jönni – replikázott Ronnie egyre fáradtabb hangon.

‒ Reménykedj benne, hogy te azt már nem éred meg – morogtam feszülten, és komolyan is gondoltam.

Ha ezek visszatérnek, csak halál és pusztítás jár majd a nyomukban.

Még sohasem kívántam ilyen buzgón, hogy a jóslatom ne váljon valóra…


----------------------------------


szöveg: Kate Moon® (alias HKZs)

A jelenlegi újraszerkesztett verzióhoz felhasználtam Ronnie W. A. néhány 2022-ben eszközölt szerkesztési javaslatát.

Segédszerkesztő (jelenlegi verzió): Criala

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése